Czy Audi A6 C6 jest drogie w utrzymaniu?

Model C6 pomimo upływu czasu nadal uchodzi za prestiżowy i prezentuje się dość świeżo. Ceny używanych egzemplarzy są wyższe niż Mercedes W211/S211 i BMW E60/E61 z tego samego rocznika. W dużej części wynika to z innej grupy docelowej, która kupowała ten pojazd jako nowy: Mercedes to samochód uwielbiany przez taksówkarzy, a BMW to pojazd wybierany przez agresywnych kierowców. Audi natomiast kupują klienci, którzy cenią sobie komfort jazdy, ale nie chcą być utożsamiani z chuligaństwem na drodze jak kierowcy BMW. Niestety pomimo dość wysokich cen A6 C6 są dość kosztowane w utrzymaniu.Silniki

W C6 nie spotkamy żadnej bezproblemowej jednostki napędowej. Nawet prosty silnik 2.4 V6 177 KM o oznaczeniu BDW trapią kosztowane usterki rozrządu. Każda większa niż 2.0 jednostka napędowa jest w układzie V. To oznacza podwyższone koszta serwisu i w tym również koszta ewentualnej wymiany rozrządu, który w tym modelu w żadnym silniku nie jest dożywotni. Chyba, że jako koniec życia ktoś uznaje import samochodu z Niemiec do Polski…

Silniki 2.0 TDI PD trapią usterki obsiadania i pękania głowic. W miarę bezproblemowe i tanie w obsłudze i ekonomiczne są 2.0 TDI CR.

Skrzynie biegów

Oprócz skrzyń Multitronic, które spotkamy w wersjach napędem na przednią oś skrzynie biegów nie generują w C6 wysokich kosztów. Naprawa skrzyni Multitronic to koszt około 10000 zł.

Zawieszenie

Porównując przednie zawieszenie do konkurencji to:

  • BMW E60/E61 ma 4 wahacze z przodu (po 2 na koło)
  • Mercedes W211/S211 6 (po 3 na koło)

W A6 C6 znajdziemy ich aż osiem! Po 4 wahacze na jedno koło. Przednie zawieszenie C6 jest praktycznie identyczne (identyczne numery części) jak w A8 (4E). A przecież tam musi być drogo, żeby byle kto tym nie jeździł… Konkrety? 2000 zł za przyzwoitej jakości zamienniki.

Chcąc mieć prawdziwie wysokie wydatki wybierzmy wersję Allroad. Audi A6 C6 w wersji Allroad jest jednym z najdroższych pod względem kosztów serwisu zawieszenia samochodem jaki spotkamy na drogach. Gdy nawali nam w takim aucie zawieszenie pneumatyczne czeka nas istnie królewski wydatek: Poduszka pneumatyczna Audi A6 Allroad C6 to w przypadku tyłu zaledwie 1500 zł. Za przednią zapłacimy ponad 4000 zł. W zmieniku.

Tańszy zamiennik?

Jeśli zależy nam na wygodnej i oszczędnej limuzynie klasy premium zainteresujmy się Mercedesem 220 CDI. Jeśli chcemy coś mocniejszego idealne będzie BMW 530d. Jeśli zależy nam na wersji na 4 koła polecamy BMW 530xd.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *