Czy warto kupić BMW E91?

E91 to wersja kombi coraz bardziej popularnej trójki produkowanej od 2005 roku. Co ma nam do zaoferowania piątej generacji seria 3? Dlaczego ten samochód jest często kupowanym autem i czy warto stać się jego nabywcą?

Charakterystyczne nerki i sportowy wygląd - bez wątpienia ten samochód może się podobać
image-173

Charakterystyczne nerki i sportowy wygląd – bez wątpienia ten samochód może się podobać

Tylny napęd, osiągi, ekonomię i… ciasne wnętrze

To ma nam do zaoferowania każde BMW serii 3. To ostatnie naprawdę nie jest wyimaginowanym problemem opisanym przez osobę która ma 200 cm wzrostu i próbowała podróżować komfortowo jak w serii 7 na tylnej kanapie. Nawet 4 osoby posiadające 180 cm wzrostu nie będą w 100% zadowolone z wielkości przestrzeni pasażerskiej tego pojazdu. A pasażer, który przesiądzie się z Passata B6 kombi do E91 będzie miał wrażenie przesiadki do auta o klasę mniejszego… ale lepiej wykończonego.

Bardzo Drogi Wóz?

Poniższa tabela obrazuje ceny używanych niemieckiej kombi klasy średniej w porównywalnych wersjach silnikowych.

rocznik Audi A4 2.0 TDi BMW E91 320d Mercedes W204 220 CDI Kombi VW Passat B6 2.0 TDi
2005 25500 29900 22900
2006 27600 30900 23900
2007 31400 33800 27000
2008 33800 35999 49000 30900
2009 45900 51883 34900
2010 51900 67999 42500
2011 57000 63400 53900

E91 jest znacznie droższe aniżeli ulubiony na naszym rodzimym rynku Passat. Droższe jest również od Audi A4, choć niewiele. Biorąc pod uwagę, że wzięliśmy do porównania lekko podstarzałe wyglądające B6 różnica cen jest niewielka. Jednak patrząc na ceny Mercedesa, który jako nowy samochód kosztował porównywalnie widzimy, że BMW dość mocno traci na wartości. Z drugiej strony porównywany model W204 to nowość na rynku aut używanych, dopiero kilka miesięcy temu wszedł do produkcji jego następca: W205.

Tył E91
image-174

Tył E91 z charakterystyczną blendą, która w starszych modelach była jedynie elementem tuningowym stała się tu elementem standardowym

320d nie jest już ospałe

O ile osiągi poprzedniej serii 3 w tej wersji silnikowej nie zachwycały (szczególnie E46 136 KM) to w tej ten motor jest naprawdę zadowalającą, pod względem osiągów, jednostką. Najsłabsze (320d z lat 2005-2007) 163 konne kombi rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. Jak na kombi? Wystarczy. Nowsze wersje silnikowe, odpowiednio 177 oraz 184 konne potrzebują na sprint do setki odpowiednio 8,1 i 7,7 sekundy. To naprawdę dobre osiągi. Warto również wspomnieć że każda z tych wersji jest podatna na chiptuning. Do ponad 200 KM.

Usterki

Do naprawdę irytujących usterek w BMW E90/E91 należą usterki centralnych zamków. Winą jest zła konstrukcja. Usterka o tyle irytująca że występuje nawet w samochodach z niewielkim przebiegiem. Do tej pory tego typu usterki raczej kojarzyły się z autami francuskimi, a w BMW czy to 10 czy 20 letnim centralny zamek po prostu działał. Również uszczelki drzwi i tylnej szyby potrafią przyprawić właściciela tego samochodu o zawrót głowy. Podobny problem trapi również spryskiwacze reflektorów.

320d – oszczędny, dynamiczny lecz… awaryjny

Najczęściej widywany w ogłoszeniach sprzedaży E91 silnik 320d nie jest bezawaryjny. Do największej bolączki tego modelu należy wadliwie zaprojektowany łańcuch rozrządu. Sytuacja jest jeszcze bardziej tragiczna przez fakt, że znajduje się on od strony skrzyni biegów.

2 komentarze do “Czy warto kupić BMW E91?

Skomentuj Tetek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 3 = 4