Dacia Duster 1.5 dCi

Amatorzy samochodów używanych dzielą się na dwie grupy. Jedna z nich kupuje samochody możliwie najbardziej wyposażone z dużymi silnikami V8 nie patrząc na rocznik, nawet 15 letnie byle miały co najmniej 200 KM pod maską, nawet mając budżet 10 000 zł; inni znowu szukają aut „prawie nowych”, ale znacznie tańszych.Dla amatorów drugiej opcji bardzo dobrą propozycją jest Dacia Duster 1.5 dCi.

Podstawowa wersja niecałe 40, dobrze wyposażona 60 tysięcy

Choć podstawowa wersja nowego Dustera kosztuje już niecałe 40 tysięcy złotych nie nazwiemy takiego samochodu sprawiającym duży przyjemności. Jest to auto z napędem na przód i silnikiem benzynowym 1.6. Za diesla z napędem 4×4 w wersji Laureate i takimi opcjami jak elektryczne szyby z tyłu, system ESC z ASR i ładniejszą niż seryjna tapicerką zapłacimy już 60 tysięcy złotych.

2 letni Duster Laureate z Niemiec?

Alternatywa dla zakupu nowego Dustera w wersji „golas edition” może być zakup dwuletniej Dacii Duster Laureate z Niemiec. Koszt takiego auta to około 10 000 EURO. Na polskim rynku raczej takiego nie znajdziemy: mało polaków pozbywa się samochodu po tak krótkim czasie, dodatkowo w Polsce bogato wyposażone wersje są mało popularne. Czy warto kupić takiego używanego Dustera 4×4? Przy obecnym kursie EURO koszt zakupu w złotych wynosi około 43 000 zł. Doliczając opłaty i transport uzyskujemy 46 000 zł. Czy dla 14 000 zł warto ryzykować?

W tym przypadku obiektywnie rzecz patrząc wydaje się, że nie.

Zakup z salonu to pewność, że samochód jest w 100% bezwypadkowy i gwarancja. Dodatkowo samochód nowy możemy kupić na kredyt. Ceny używanych Dusterów będą musiały w takim razie ulec obniżeniu by było duże zainteresowanie. Stąd też na polskich drogach częściej spotykamy samochody z salonów krajowych niż Dustery z zagranicy.

Być może na obniżkę cen wpłynie sprzedaż Renault Captur, która ruszyła dopiero w 2013 roku.

Duster to idealna lokata kapitału?

Patrząc na ceny używanych Dusterów łatwo zauważyć, że samochód ten wybitnie mało traci na wartości. Gdyby sprawdzić wartość po 3 latach to najtańsze samochody w wersji podstawowej kosztują około 31 000 zł. W salonie nowy kosztuje 40 000 zł. Utrata wartości około 23% w ciągu 3 lat to bardzo mało. Standardem jest około 50%.

3 myśli nt. „Dacia Duster 1.5 dCi

  1. Darek

    Nieprawda z tą utrata 50% w ciągu 3 lat. Przykładowo Chevrolet Cruze, który w wersji podstawowej kosztuje w salonie około 45 tysięcy używany 3 letni kosztuje 30 tysięcy. Utrata wartości 33%.

    Odpowiedz
    1. Markowski

      zgadza sie, autor troche zgeneralizowal… samochody ktorych nowszy model jeszcze nie wszedl i do tego niskiej klasy traca mniej. 50% to jest srednio wsrod roznych aut, takze w tych w modelach w ktorych wszedl nowy model

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *