Zakup używanego diesla

Kilka lat temu na rynku aut 5, 10 letnich za diesla trzeba było dopłacić. Dziś sytuacja jest odwrotna. Samochód z silnikiem wysokoprężnym, nie tylko mniej spali paliwa, lecz również często jest tańszy w zakupie niż samochód z silnikiem benzynowym.

Nowoczesne silniki diesla mają skomplikowaną budowę i na rynku wtórnym wiele osób je omija bojąc się kłopotliwych usterek. Jakie są to usterki?

Zużycie się koła dwumasowego

Koło dwumasowe „wygładza” pracę silnika. Gdy nastąpi jego zużycie pojawiają się problemy z nierówną pracą silnika i stukami. Jazda z uszkodzonym kołem dwumasowym może doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej.

Awarie turbosprężarki

Turbosprężarka to delikatne urządzenie, które pracuje na bardzo wysokich obrotach. Z czasem na jej osi pojawiają się luzy, a w przypadku sprężarek o zmiennej geometrii dochodzi do uszkodzenia mechanizmu sterującego. Każda turbosprężarka wyposażona jest również w zawory regulujące jej pracą. Zawory te również ulegają zużyciu.

Wtryskiwacze

Precyzyjne wysokociśnieniowe wtryskiwacze mogą ulec uszkodzeniu, czego skutkiem jest nierówne dawkowanie paliwa na różnych cylindrach lub „lanie paliwa”, czyli brak odpowiedniej „chmurki” którą powinien dawać sprawny wtryskiwacz.

Zatkany filtr cząstek stałych

Filtry cząstek stałych, które mają za zadanie powstrzymać cząstki stałe zawarte w spalinach z czasem zostają zatkane. Dzieje się tak nie tylko za sprawą naturalnego zatykania się filtra osadzającą się sadzą ze spalanych spalin, ale także w wielu przypadkach z powodu awarii innych podzespołów i spalania przez silnik oleju, bądź nie prawidłowej mieszanki.

Uszkodzenia mechanizmu korbowo-tłokowego

Niestety, w dieslach które osiągają moc 80 KM z litra lub więcej często dochodzi do powyższej usterki. Dzieje się to nie tylko z uwagi na potężną moc, ale także wysoki moment obrotowy, który diesle oferują przy niskich obrotach i „agresywny” charakter pracy silnika wysokoprężnego (wybuch mieszanki w dieslu następuje gwałtownie).

Jedna myśl nt. „Zakup używanego diesla

  1. Daceo

    Dlatego nowoczesnego diesla kupuje się z DOBRYM elektromechanikiem! A nie ślepo albo z „panem zeniem”, który jak zobaczy troche dymu z rury to powie ze ok bo ikarus w zajezdni tez dymi…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *