Samochody które nie tracą na wartości

Mało tracą na wartości nowe Toyoty, bardzo mało stracimy na wartości na nowym samochodzie klasy A i B. Te auta są jednak stosunkowo drogie i służą raczej do jeżdżenia a nie do użytku kolekcjonerskiego i jazdy weekendowej. My jednak chce wskazać samochody, które potrafią dać prawdziwą radość z jazdy oraz przyjemność z posiadania a tracą na wartości naprawdę niewiele.

Porsche 911

Niezależnie czy 15, 25 czy 35-cio letnie za dobry egzemplarz trzeba zapłacić grubo ponad 100 000 zł. Nie czyńmy jednak z tej legendy motoryzacji daily: wtedy pogrążymy się w drogich naprawach. 911 w raportach TUV są bezawaryjny bo są często serwisowane i mało jeżdżone.

Land Rover Range Rover

Klasycznej terenówce nikt nie zagląda w metrykę. Ceny całkowicie sprawnych egzemplarzy zatrzymują się na poziomie 60 tysiącach złotych. Serwis ułatwia pokrewieństwo z BMW (mi. silniki). A gdy potrzebujemy kupić części trochę bardziej nietypowe jak np. amortyzator pneumatyczny Range Rover bez problemu znajdziemy dobry zamiennik w Internecie. Te auta naprawdę jeżdżą, naprawdę pracują, wypracowano więc w miarę rozsądne kosztowo metody ich napraw. Niestety samochód lubi się z korozją, a walka o nią w kraju w którym naprawdę rosną zarobki z roku na rok, nie jest tanie.

Mercedes klasy G

Ceny tej topowej niemieckiej terenówki również zatrzymują się w miejscu. Niestety auta są ekstremalnie drogie. Nawet auto z 1992 roku potrafi kosztować 100 000 zł. Co gorsza, absolutnie na tyle nie wygląda. Jednak porównując z Range Roverem koszt walki z korozją będzie zdecydowanie niższy.

UAZ 469B

Ten samochód również nie straci (już) na wartości. No chyba, że kupimy go nowego (naprawdę są sprzedawane!!!!). Tę prawdziwą terenówkę możemy kupić „na chodzie” już za 10 000 zł. Niestety ciągle będzie wymagać sporo pracy.

BMW serii 7

Jeśli już mowa o autach starych to zdecydowanie – po przekroczeniu 15 lat nie tracą już na wartości BMW serii 7. O ile auto nie było mocno bite i nie zacznie rdzewieć, będzie cieszyć właściciela przez długie lata. Tylko, że ciągle będą go trapić mniejsze czy większe usterki. W końcu: Będziesz Miał Wydatki.

Audi 80 / Audi Coupe

Niemcy, którzy sprzedali w okolicach 2005 roku swoją 80-tke albo co gorsze Coupe w dobrym stanie za 2-3 tysiące EURO teraz zapewne płaczą. Ładne egzemplarze są aktualnie warte znacznie więcej. Samochód to kwintesencja jakości Audi, zadbane 80-tki nie rdzewieją, mimo że mają 30 lat. Eksploatacja? Bardzo tania, bo ile w końcu może kosztować cewka do wolnossącego 1.8?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

− 2 = 3