Mercedes E W212

Choć od wprowadzenia do produkcji Mercedesa W212 minęło 11 lat jest on raczej rzadko spotykanym samochodem na Polskich drogach. Dużo więcej spotkamy na nich Audi A6 C7 oraz BMW serii 5 F10/F11. Na Niemieckich drogach wydaje się, że Mercedes jest równie popularny jak Audi i BMW. Nie jest jednak tak często importowany do Polski. Powód jest oczywisty: akcyzja dla aut z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów jest sporo wyższa niż w przypadku aut o mniejszych silnikach. Większość W212 to diesle, a najmniejszy diesel posiada silnik o pojemności 2143 cm³.

Zgrabna limuzyna

Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać: W212 jest krótsze niż A6 C7 i BMW F10. To sprawia, że dla wielu osób będzie to samochód idealny. Wygląda z zewnątrz i w środku jak limuzyna, prowadzi się komfortowo ale mierzy zaledwie (zaledwie w tej klasie) 484 cm, co ułatwia parkowanie. Mercedes spośród tej trójki ma również najmniejszą średnicę zawracania.

W212 przed liftem: wygląd zniszczony przez Czechów

Przed 2017 rokiem Mercedesy W212 niewzbudzały kontrwersji pod względem stylistycznym. Niestety, potem pojawiła się Skoda Octavia III po liftingu. Niedość, że samochód ten był chyba jednym z nielicznych, w którym wersja przed liftem wygląda lepiej niż po, to jego popularność na ulicach sprawiła, że widząc W212 widzimy Octavię. Wszystkiemu winne są podzielone przednie lampy. Wydaje się, że Mercedes zaprojektował to ładnie, a Skoda skopiowała niczym chińscy producenci. Zaszkodziła tym samym sobie i wizerunkowi W212. Ale uwaga, tylko używanym ponieważ od 2013 oferowany był W212 po liftingu z całkiem innymi lampami.

Diesel 2.2 OM651 – zaleta i przekleństwo

Biorąc pod uwagę osiągi, silnik 2.2 litra z Mercedesa jest opcją, która przydałaby się w Audi i BMW. Dwulitrowym dieslom konkurencji zdecydowanie brakuje pojemności adekwatnej do rozmiarów i masy auta. Mercedes ma to czego potrzeba. Najsłabszy wariant posiada tylko 136 koni mechanicznych ale moc osiągana jest w zakresie od 2600 do 4600 obr/min – to sprawia, że podczas przyśpieszania w wersjach z automatem czujemy się jak w samochodzie elektrycznym. „Uciąg” jest stały.

Silnik OM651, rozrząd

OM651 posiada wadę znaną z silnika N47 BMW – łańcuch rozrządu jest umieszczony z tyłu. I niestety nie jest on tak trwały jak łańcuch w jego poprzedniku OM646. W OM646 łańcuch był dożywotni. W OM651 z trudem dożywa 200 000 km. A do jego sumiennej wymiany należy zdemontować silnik. Na szczęście w przeciwieństwie do BMW: zębatka w Mercedesie nie jest zintegrowana z wałem korbowym. Nie ulega jednak wątpliwości, że pod względem serwisu liderem będzie tu przez lata krytykowany 2.0 TDI – w Audi C7 nie posiada on już żadnych znaczących wad.

Niemiecka taksówka

Mercedesy Klasy E zawsze były popularne jako niemieckie taksówki. Nie inaczej było z W212. Kupując używane W212 nie sugerujmy się kolorem nadwozia. Charakterystyczny kolor Elfenbein czyli kolor kości słoniowej stanowiła folia: może się pod nią kryć nadwozie dowolnego koloru. Cechą charakterystyczną byłych taksówek są:

  • silnik 2.2 CDI 136 KM
  • czarna ekoskóra na fotelach (ekoskóra bardzo dobrej jakości)
  • wysoki przebieg
  • niska cena

Największe kombi klasy premium

Mercedes W212 Kombi określany przez producenta jako S212 był – jak przystało na klasę E – największym kombi na rynku. Pojemność bagażnika kombi to aż 695 litrów! A po rozłożeniu tylnych siedzeń 1950 litrów. W przeciwieństwie jednak do poprzednika – S211, który w wersji kombi wygląda jak karawan – w S212 udało się ukryć te atuty pod zgrabnym nadwoziem.

Większość S212 wyposażonych jest w pneumatyczne zawieszenie. Nie należy jednak obawiać się jego przesadnie drogich napraw. Zużyciu standardowo ulegają tylne miechy.

Czy warto kupić Mercedesa W212?

W212 jest oryginalnym pomysłem na niemiecką limuzynę klasy premium. Pojazd występował w wielu wersjach silnikowych, zaspokoi kierowców spokojnych i oszczędnych jak i tych kochających dynamiczną jazdę. Trudno wskazać również elementy wyposażenia jakich nie mógł posiadać W212. Korozja również omija ten model szerokim łukiem – problemy były dwa pokolenia wstecz w W210.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 5 = 2