Zawieszenie pneumatyczne sprawne a szczelne

Bardzo często sprzedawcy starych samochodów z zawieszeniem pneumatycznym tj. Mercedes W220, Porsche Cayenne, BMW E65, Audi A8 zamieszczają informacje w ogłoszeniu, że zawieszenie pneumatyczne w ich samochodzie jest sprawne. Bardzo często jednak tak opisany stan dotyczy zawieszenia, które co prawda działa poprawnie w sensie tłumienia oraz regulacji wysokości ale podczas pól dniowego czy dłuższego postoju opada.

Opadanie zawieszenia ma oczywiście źródło w jego nieszczelności. Jeśli zawieszenie działa, czyli póki co:

  • pozycjonuje się po odpaleniu pojazdu
  • tłumi bezbłędnie nierówności

To taki samochód bardzo łatwo sprzedać jako samochód z zawieszeniem całkiem sprawnym jednak po czasie okaże się ono niesprawne i będzie wymagało kosztownej naprawy. Tego typu zawieszenie jest o krok od awarii, np. w trasie.

Szczelne i sprawne zawieszenie pneumatyczne charakteryzuje się tym, że oprócz tego, że utrzymuje wysokość przez cały czas jazdy to długo po zgaszeniu silnika jego wysokość nie zmniejsza się (ani z jednej strony). W sprawnym i szczelnym zawieszeniu pneumatycznym kompresor pracuje niezwykle rzadko: tylko podczas dołożenia obciążenia i przy obniżeniu się temperatury.

1 komentarz do “Zawieszenie pneumatyczne sprawne a szczelne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 3 = 4