Audi A6 C7 Allroad quattro

Allroad Quattro to samochód uniwersalny, zaspokajający różnego rodzaju wymogi jakie mamy wobec samochodu. Samochód jest w stanie swoimi walorami „pokonać” auta z różnych klas.

Przestrzeń

Jako prawie 5-cio metrowe kombi potrafi nie tylko zapewnić pasażerom komfort jazdy ale i również możliwość przewożenia nawet długich ładunków.

Właściwości terenowe

Samochód posiada regulowany prześwit. Po podniesieniu w trybie Lift może pochwalić się 19 cm prześwitem! To tyle ile mają drogowe SUVy.

Komfort

Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia spory skok. Po obniżeniu samochód posiada wysokość zawieszenia odpowiadającą zwykłemu A6 – 140 mm. Co dodatkowo wpływa na komfort ponieważ nie zaznamy w nim bujania na zakrętach typowego dla SUV-ów. Możemy nawet obniżyć zawieszenie jeszcze bardziej – w trybie Dynamic A6 Allroad posiada taki prześwit jak obniżone A6.

Koszty eksploatacji

Niestety samochód cechuje się wysoki kosztami utrzymania. W widlastym silniku V6 3.0 TDI koszt wymiany rozrządu to ponad 6000 zł. Skąd tak wysoki koszt? Sam komplet łańcuchów i napinaczy to wydatek 3000 zł a do wymiany rozrządu wymagane jest wyjęcie silnika.

Zawieszenie pneumatyczne jest trwałe. Ale koszty jest naprawy bardzo wysokie. Tylna poduszka pneumatyczna Audi A6 Allroad c7 (zamiennik) kosztuje „tylko” 1200 zł. Za to cena przedniej jest iście prestiżowa: ponad 4000 zł.

Czy opłaca się kupić A6 Allroad Quattro?

To pytanie trudne, gdyż konkrecyjnych aut na rynku praktycznie nie ma. Jeśli komuś zależy na samochodzie, który będzie jednocześnie wygodnym kombi jak i SUV-em którym wjedziemy w teren to z pewnością warto. Warto jednak zastanowić się, czy przy cenie prawie 100 tysięcy złotych jaką przyjdzie nam zapłacić za 6-cio letnie Allroad Quattro nie warto kupić sobie „zwykłego” A6 i prawdziwego terenowego wozu, albo choćby jego w miarę zdatnej do jazdy w terenie namiastki w postaci Dacii Duster. Allroad Quattro jest uniwersalne ale wspomniana Dacia z pewnością wygra z nim w terenie jeśli zostanie wyposażona w terenowe opony a jazda na terenowym ogumieniu Allroadem raczej jest pozbawiona sensu…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

+ 63 = 64