Czy warto kupić używaną Camry Hybrid?

W czasach w których dostępność eleganckich sedanów jest dość mocno ograniczona a kupujący auta używane odwracają się od diesli, zakup używanej Toyoty Camry generacji XV70 w wersji 2.5 Hybrid może być interesującą alternatywą dla aut niemieckich czy koreańskich.

Toyota w Europie oferowała Camry tylko w jednej wersji silnikowej: 2.5 Hybrid Dynamic Force. Jeśli kupujesz auto używane i masz do czynienia z inną wersją silnikową możesz być pewien, że samochód ten pochodzi z USA. Toyot Camry importowanych z USA na polskim rynku aut jest naszczęście niewiele.

Zespół napędowy 2.5 Hybrid Dynamic Force powinien charakteryzować się dużą trwałością. Silnik jest wolnossący (nie posiada turbodoładowania). A układ wtryskowy stanowi kombinację wtrysków pośredniego i bezpośredniego. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie występuje w tych silnikach problem nagaru znany z aut wyposażonych w jedynie bezpośredni wtrysk paliwa.

Dzięki zastosowanej przekładni eCVT i napędowi elektrycznemu reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. Skrzynia nie posiada klasycznych biegów, jeśli jest potrzebna duża moc silnik momentalnie wchodzi na wysokie obroty, generując wysoką moc i moment obrotowy na kołach. Choć wielu kierowców narzeka, że podczas takiej jazdy silnik jest zbyt głośny. Pewnym ograniczeniem tego typu przekładni jest również ograniczenie prędkości maksymalnej do 180 km/h (komu jednak potrzebne więcej skoro maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie to 140 km/h).

Tego rodzaju napęd oferuje jednak niskie zużycie paliwa w mieście i na trasie.

Camry XV70 były dość dobrze wyposażone, nawet podstawowa wersja COMFORT z początku produkcji miała:

  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 8 płaszczyznach
  • reflektory przednie w technologii Bi-LED
  • czujniki parkowania tył/przód
  • adaptacyjny tempomat
  • układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia wraz z wykrywaniem pieszych w nocy i rowerzystów w dzień (PCS)

Szczególnie ta pierwsza opcja – elektrycznie regulowany fotel kierowcy – to opcja o którą trudno w samochodach przygotowanych typowo na rynek europejski (jak np. Passat B8) a bywa zbawienna w sytuacji gdy samochodem jeździ dwóch kierowców (np. mąż i żona).

Niestety dużą niedogodnością jest brak dostępności na liście opcji reflektorów matrycowych, które w segmencie dobrze wyposażonych limuzyn stanowią w Europie standard.

Toyotą Camry Hybrid niestety nie poholujemy przyczep. To dość mocne ograniczenie w użytkowaniu pojazdu tym bardziej, że Camry występuje tylko w wersji sedan (kombi nie jest dostępne). Europejska homologacja wersji 2.5 Hybrid nie dopuszcza montażu haka: chyba że tylko jako zaczep na rowery.

Toyota Camry Hybrid czy Corolla TS KOMBI 2.0 Executive Hybrid Dynamic Force 196 KM e-CVT?

Tego typu porównanie na pierwszy rzut oka może wydawać się absurdalne. Corolla jest samochodem o segment mniejszym. Czy na pewno jednak gorszym? Corolla w wersji Executive może być wyposażona w światła matrycowe w technologii LED. Może również holować przyczepy (ale tylko do 750 kg).

1 komentarz do “Czy warto kupić używaną Camry Hybrid?

  1. Julita

    Lepiej już se kupić Tesle Model 3 jak się chce iść w elektryki i ma się fotowoltaike a nie iść w hybrydy które i tak do jazdy potrzebują paliwo i na nic się nie zdadzą jak będzie pradziwy kryzys paliwowy jak w latach 70-tych to już lepiej iśc w diesla.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 4 = 6