Ford Escape III generacji, produkowany w latach 2012 – 2019 jest jednym z najchętniej importowanych z USA samochodów. Model ten jest amerykańskim odpowiednikiem Forda Kuga II generacji produkowanym od 2013 do 2019 roku. Escape sprowadzone z USA są prawie zawsze importowane jako uszkodzone, podobnie zresztą jak wszystkie auta sprowadzane z tego kierunku.
Ceny Fordów Escape w USA
Sprzedawcy aut z USA często tłumaczą, że samochód zaimportowali z USA ponieważ tam samochody (również nowe) są sporo tańsze. Niestety przy obecnym kursie dolara (USD/PLN = 3,92). różnica jest raczej niewielka.
Nowy Escape kosztuje teraz w Denver (USA) od $25,555 = 100 073 zł
Nowy Ford Kuga kosztuje teraz w Polsce od 107 900 zł
Skąd wynika różnica? W stanie Colorado odpowiednik naszego VAT-u wynosi 8,31 % podczas gdy w Polsce (kraju z praktycznie najwyższą stawką VAT na świecie, którą podniósł jeszcze rząd Donalda Tuska z partii PO, obecnie Koalicja Obywatelska): 23 %.
Import Escape z USA – koszty
Niestety importując samochód z USA, importer musi ponieść następujące koszty:
- 10 % cła
- 3,1 % akcyzy (dla samochodów z silnikiem do 2 litrów)
- 19 % podatku VAT (dla importu przez Niemcy)
- transport samochodu statkiem ok. 1500 USD = 6000 zł
To wszystko sprawia, że gdyby ktoś chciał sprzedać w Polsce Escape za 60 000 zł, który był kupiony z niewielkim uszkodzeniem (np. tylny zderzak) to w USA musiałby za niego zapłacić maksymalnie 41 000 zł i to jeszcze nie licząc swojego zysku…
A ceny całkowicie sprawnych aut w dobrym stanie w USA są porównywalne do cen w Niemczech czy Polsce.
Zazwyczaj więc sprowadzone samochody są mocno uszkodzone np: uszkodzone podłużnice, słupki, progi mocowania zawieszenia (np. po wyrwaniu koła albo mocnym przesunięciu). Tego typu naprawy wykonane zgodnie ze sztuką są bardzo drogie i dlatego nawet stosunkowo młode samochody (roczne, dwu, trzyletnie) są sprzedawane nawet za 10% wartości nowego pojazdu.
Koszty przeróbki – dostosowania świateł
W USA przepisy dotyczące oświetlenia są inne niż w Europie. Dlatego Escape sprowadzony z USA, aby mógł poruszać się legalnie po polskich drogach będzie musiał mieć:
- dołożone muszą zostać tylne światła przeciwmgłowe,
- wymienione przednie reflektory na asymetryczne (w USA są symetryczne) – wymaga przeróbki elektryka, ponieważ lampy USA posiadają inna liczbę pinów i nie pasują wtyczki,
- dołożoną regulacja wysokości przednich reflektorów,
- niedozwolone są również tzw. światła obrysowe (ale po wymianie reflektorów przednich ich nie będzie)
Ford Escape III silnik 1.5 EcoBoost 182 KM opinie
Silnik ten bardzo często występuje w Escapach sprowadzanych z USA. Silnik ten posiada:
- bezpośredni wtrysk paliwa
- turbodoładowanie
- układ zmiennych faz rozrządu VCT
Jest więc jednostką dość skomplikowaną o porównywalnych do współczesnych diesli kosztach napraw. Jednostka jest również bardzo wysilona, co – przy częstym korzystaniu z mocy – może powodować wysoką awayjność.
Spalanie Escape 1.5 182 KM EcoBoost
Wydawać by się mogło, że „silnik 1.5” dużo nie spali. Jednak – nawet producent – podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 9 litrów / 100 km. Użytkownicy zazwyczaj raportują spalanie litr wyższe. Wysokie zużycie paliwa wynika z konieczności częstej pracy turbodoładowania przy tak wysokim i ciężkim samochodzie jak Escape. W europejskich warunkach zdecydowanie tańszą w eksploatacji jednostką byłby 2.0 diesel.
Lepiej kupić Hyundaia Tuksona 2.0 CRDI (ew 1.7) ma super trwały silnik diesla i bardzo dobry automat. Dużo jest krajowych egzemplarzy.
„Zazwyczaj więc sprowadzone samochody są mocno uszkodzone” a Niemiec nie są? Wystarczy przejechać się A4 w kierunku Krakowa jakie przystanki wiozą. Niemiec płakał jak sprzedawał a jedyna różnica jest taka, że w autach z USA mamy dostępna historię kolizji, zdjęcia po wypadku a Niemczech informacje nie są tak łątwo dostępne.
Różnica jest jednak taka iż w przypadku aut z USA ZAWSZE SĄ PO WIĘKSZYM WYPADKU a Niemce czasami.
Weź się przejedź A4 w kierunku Wrocławia/Opola. Owszem jakaś prostowana podłóżnica czy klepane tylne błotniki a nawet dach się zdarzają. Ale w porównaniu to co znajdziesz na coparcie to samochody co najwyżej lekko uszkodzone.
Zalet sprowadzenia auta z USA natomiast kompletnie brak. Wszystko inne, po lampy aż po radio (inne częstotliwości) a i jakość materiałów wykończeniowych niższa niż w UE.
Kto to kupuje? Ludzie nieświadomi, nieznający się na samochodach, chcący przyoszczędzic. Kupie sobie prawie nowe auto za 1/2 ceny a i tak wszytkie z niemiec są bite – tak mysli przeciętny kupujący.
Zamówiłem sobie Forda Escape/Kuga z USA na Copart o lampach nie wiedziałem. Mój ma zwykle reflektory (jedna uszkodzona więc i tak trzeba wymienić). Czy mogę przy okazji wymiany lamp założyć xenony i czy jest to dużo roboty?
reflektory i tak trzeba wymienic bo w usa sa inne. wsadzenie xenonow to dobre kilka tysiecy kosztow: 5-10 blizej 10
jak to czytam to sie pytam
ktory nie jest bity? szwagier kupil bmw, ogladal mierzyl miernikiem, kupil sobie raport autodna – nic wielkiego tam nie bylo
okazalo sie podczas wymiany amotyzatorow z tylu ze auto z tylu niezle bylo walone tylko ze taki sposob ze blotniki tylne byly cale a rozwalona i dosztukowana byla cala podloga bagaznika
jak to sie stalo? odpowiedz prosta: motocykl
Czy Escape 1.5 182 KM ma taki sam silnik jak Kuga II 1.5 182 KM z Europy? Czy są jakieś różnice?
1.5 EcoBoost w USA ma 1499 cm3 a w Europie 1498 cm3. Blok będzie ten sam bo średnica tłoka jest ta taka sama (79 mm) ale inny jest skok tłoka (81.3 vs 76.4 mm). Poza tym w Europie Kuga ma Start -> Stop a amerykański Escape nie ma więc spalanie w mieście będzie sporo wyższe.
Za te pieniadze rzedu 70 tysiecy za 4 latka to chyba ciezko znalezc cos lepszego bo gadanie ze Kuga z niemiec z dieslem pod maska przebiegiem 200 tys km i wycietym DPF-em bylby lepszy to mylenie sie z prawda tym bardziej ze takie auta rowniez sa po wypadku.