Bardzo często sprzedawcy starych samochodów z zawieszeniem pneumatycznym tj. Mercedes W220, Porsche Cayenne, BMW E65, Audi A8 zamieszczają informacje w ogłoszeniu, że zawieszenie pneumatyczne w ich samochodzie jest sprawne. Bardzo często jednak tak opisany stan dotyczy zawieszenia, które co prawda działa poprawnie w sensie tłumienia oraz regulacji wysokości ale podczas pól dniowego czy dłuższego postoju opada.
Opadanie zawieszenia ma oczywiście źródło w jego nieszczelności. Jeśli zawieszenie działa, czyli póki co:
- pozycjonuje się po odpaleniu pojazdu
- tłumi bezbłędnie nierówności
To taki samochód bardzo łatwo sprzedać jako samochód z zawieszeniem całkiem sprawnym jednak po czasie okaże się ono niesprawne i będzie wymagało kosztownej naprawy. Tego typu zawieszenie jest o krok od awarii, np. w trasie.
Szczelne i sprawne zawieszenie pneumatyczne charakteryzuje się tym, że oprócz tego, że utrzymuje wysokość przez cały czas jazdy to długo po zgaszeniu silnika jego wysokość nie zmniejsza się (ani z jednej strony). W sprawnym i szczelnym zawieszeniu pneumatycznym kompresor pracuje niezwykle rzadko: tylko podczas dołożenia obciążenia i przy obniżeniu się temperatury.
W wielu autobusach w zajezdni też zawieszenie schodzi na do dół po postoju 😛