Czy warto kupić Mercedesa W221?

Produkcję W221 zakończono w 2013 roku. Kupując dziś auto z początku produkcji, np. z 2005 czy 2006 roku kupujemy używaną nastoletnią limuzynę. O ile nie kupimy samochodu z Japonii, który ktoś wcześniej doinwestował to oprócz samego zakupu będziemy musieli również ponieść niemałe wydatki serwisowe. Taka sekwencja zdarzeń zazwyczaj owocuje tzw. „ślubem z samochodem”. Starym samochodem. Czy warto wchodzić w takie małżeństwo?

Wirtualne zegary, aktywne zawieszenie pneumatyczne, 7 biegowy automat

Wirtualne zegary w Passacie pojawiły się w 2014 roku. W Mercedes klasy S w 2005 roku. Ten przykład pokazuje o jak wiele flagowe limuzyny segmentu F luksusowych marek wyprzedzają świat motoryzacji dla ludu. Niestety wszystko posiada swoją trwałość, w przypadku wyświetlaczy LCD najczęściej dzieje się tak, że albo działa wszystko albo nic. Nadejść mogą czasy gdy zegary w W221 ulegną awarii i nigdzie nie kupimy nowych. Są to jednak czasy raczej odległe ponieważ dziś „sprawne używki” kupimy za kilkaset złotych. To oznacza że zegary nie są awaryjne.

Jeden przedni wahacz do W221 potrafi kosztować 1000 zł. Prawdziwą katastrofą właściciela W221 będzie jednak awaria zawieszenia pneumatycznego. Jedna poduszka pneumatyczna kosztuje 3000-4000 zł a na pokładzie tego poduszkowca znajdują się cztery. Awaria nie zdarza się jednak często. Kupując dobrej jakości zamiennik możemy być pewni, że wytrzyma 10 lat i 150 000 km. Dla klientów, dla których inwestycja w amortyzator pneumatyczny Mercedes S W221 wydaje się zbyt droga i ryzykowna firma Arnott przewidziała zestaw do konwersji zawieszenia na standardowe: sprężynowe.

Naprawa 7G-tronic może kosztować 7000 zł. Ale czy to koszt wysoki? Naprawa auta niższej klasy ale ze skrzynią DSG może być droższa. Nie jest to więc argument świadczący o tym, że nie warto kupować W221.

Silniki

W W221 spotkamy silniki benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa. Te jednostki są wybitnie polecane osobom, które chcą „pozostać z samochodem na dłużej”. Wiele używanych W221 posiada pod maską udanego diesla OM 642. Ta jednostka również nie będzie złym wyborem.

Korozja / trwałość

Wszystko wskazuje na to, że błędy dot. zabezpieczeń antykorozyjnych modelu W210 i częściowo W220 zostały zażegnane raz na zawsze. W bezwypadkowych W221 praktycznie występuje. Wszystko wskazuje na to, że takie elementy jak progi czy podłoga wytrzymają nawet 30 lat bez interwencji blacharza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

43 − 35 =