Czy warto kupić używaną Astre J (Astra IdJotka)

Używana Astra J zwana przez fanów Opli „Idjotką” kusi obszernym nadwoziem, bogatą paletą silników, wieloma dostępnymi opcjami wyposażenia, ładnie starzejącą się linią i atrakcyjnymi cenami na rynku aut używanych.

Zalety

Astrę J z pewnością można nazwać autem klasy C z plusem. Długość nadwozia kombi to aż 4698 mm, dla porównania Focus C kombi mierzy 4556 mm. Nie inaczej jest w przypadku popularnego hatchbacka 5d: jego 4419 mm to aż 20 cm więcej niż 4199 mm Golfa VI 5d! Długość odbija się na masie własnej, która negatywnie wpływa na osiągi, dlatego jeśli przesiadamy się z innego kompaktu warto wziąć na to korektę i wybrać mocniejszy wariant silnikowy.

Duże koła, to kolejna zaleta tego samochodu. Mimo, że samochód jest produkowany od 2009 roku to standardowy rozmiar kół 17″ to aż 225/50 R17. Dla przykładu koreański i30 II CW produkowany od 2012 roku posiadał koła 225/45 R17 (Astra ma 11,25 mm większą średnicę kół). Większe koła to wyższy komfort jazdy i lepiej wyglądające nadwozie.

Bogata paleta silników jest kolejną zaletą. Ich kompletny opis znajdziecie poniżej.

Ostatnią ważną zaletą jest dostępność wielu opcji wyposażenia. Astra J mogła posiadać między innymi:

  • reflektory bi-xenon
  • elektrycznie sterowane fotele przednie
  • podgrzewana kierownica
  • unikalny na skalę światową (kandydat na listę Unesco) system do przewozu rowerów zabudowany w tylnym zderzaku

Wady

Do największych wad należą z pewnością niezabezpieczone plastikową listwą progi. Wydawałoby się, że po Astrze H każda Astra będzie miała takie nakładki. Niestety producent posłuchał się księgowych i zastosował rozwiązanie rodem z aut budżetowych: baranek. Zaletą tego rozwiązania jest tylko większa łatwość wykrycia powypadkowości danego egzemplarza. Jeśli chcemy mieć progi wykończone jak u konkurencji musimy wybrać samochód z pakietem OPC. Czy pakiet OPC powinniśmy rozwijać jako Optimum Protect Corrosion?

Mimo iż samochód wydaje się być niedrogim w eksploatacji z uwagi na klasę i markę posiada wahacze z niewymiennymi sworzniami.

Jaki silnik wybrać w Oplu Astra J?

1.4 A14XEL 87 KM

Silnik zdecydowanie za słaby do tego pojazdu.

1.4 A14XER 100 KM

Absolutne minimum.

1.6 A16XER 115 KM

Dla osób szukających idealnego silnika do gazu, który przejedzie długo bez remontu albo remont będzie tani.

1.4 Turbo A14NEL 120 KM / A14NET 140 KM

Czasami zdarzają się pękające tłoki.

1.6 Turbo 180 KM

Silnik dość wysilony. Zdarzają się pękające tłoki.

1.7 CDTI

Silnik produkcji Isuzu. Jego wadą jest niewymienne, zintegrowana odma z pokrywą oleju. Nowa pokrywa zaworów ze zintegrowaną odmą jest dość droga.

Silnik 1.7 CDTI 125 KM jest idealną propozycją dla osób, które nie chcą dobrych osiągów, ale chcą mieć głośny i oszczędny silnik.

2.0 CDTI

Problemy z uszczelką smoka pompy oleju: jeśli problem zostanie całkowicie zignorowany dojdzie do zatarcia silnika. Jeśli wymienimy uszczelkę smoka pompy za późno może nastąpić awaria kilkadziesiąt km po jej wymianie w skutek zniszczeń powstałych od pracy na zimnym silniku i niskim ciśnieniu oleju.

Z powyższego względu silnik cierpi na problemy z panewkami, dużo użytkowników jeździ z nieszczelną uszczelką smoka pompy oleju i przyciera panewki. Kupując samochód już z wymienioną uszczelką smoka nie mamy pewności czy samochód nie jeździł wcześniej z uszkodzoną.

Najbardziej podatny na awarie panewek jest silnik 2.0 BiTurbo CDTI którego 400 Nm generowane już przy 1750 skutecznie obciążają wał korbowy i panewki.

Awaryjne skrzynie biegów

Kolejną wadą Astry J są awaryjnie skrzynie biegów. Zarówno manualne jak i automatyczne.

Skrzynia biegów M32

To prawdziwa legenda jeśli chodzi o awaryjne manualne skrzynie biegów. Skrzynia ta występowała w Astrach J z silnikami 1.7 CDTI (A17DTJ, A17DTR), 1.4 Turbo (A14NET) oraz 1.6 Turbo (A16LET). Awarii ulegają łożyska. Jeśli nie naprawimy skrzyni w porę uszkodzeniu może ulec jej obudowa.

6-cio biegowy automat AISIN AF40-6 z 2.0 CDTI

Zbyt dobrych opinii nie ma również 6-cio biegowy automat japońskiej firmy AISIN. Skrzynia obsługuje dość mocne silniki, ale została zaprojektowana w sposób kompaktowy. Dość niską trwałością ma w niej konwerter.

Automat GM 6T40 z z 1.4 Turbo A14NET

W tej skrzyni pęka falisty pierścień sprężyny zespołu sprzęgieł. Powoduje to powstanie twardych odłamków i uszkodzenie całej skrzyni.

Automat GM 6T45 z 1.6 Turbo

Z tą skrzynią również występują problemy.

Podsumowując w wielu wersjach silnikowych spotkamy się z sytuacją w której zarówno automat jak i skrzynia manualna będą awaryjne co stanowi dość kuriozalną sytuację na rynku aut używanych.

21 komentarzy do “Czy warto kupić używaną Astre J (Astra IdJotka)

  1. Janusz

    Czy Astra 2.0 CDTI ma dobry silnik? Chce kupić albo trochę nowsza Astrę 2.0 CDTI albo starsze BMW 320d E91 bo na F31 chyba kasy nie starczy. Obydwa auta jednak mają podobno dość awaryjne silniki…

    Odpowiedz
  2. Właściciel autokomisu w Katowicach

    Hehe idjotka fajna nazwa. Fakt faktem, że teraz pełno tych aut na sprzedaż mamy bo górnicy zaczęli się ich masowo pozbywać po tym jak posypały się podwyżki po wyskoku cen węgla mamy w skupie po 10 sztuk na dzień: ilość nie do sprzedania lokalnie, chyba pójdę na wymianę ze znajomym który prowadzi komis w Krakowie tam kredyciarze hipoteczni nie mają za co kredytów spłacać, sprzedają drogi fury i kupują Astry 😀

    Odpowiedz
  3. Wojciech z Wrocławia

    Cześć. Ujeżdżam teraz Astrę H 1.8 140 KM 2006 rok i powoli myślę o przesiadce na coś nowszego bo już progi trochę w obecnej lecą i oleju mi silnik trochę bierze. Wolę sprzedać i zostawić remont blacharki i silnika następnemu właścicielowi 😀
    No i i myśle o Astrze J. Diesla w ogóle nie biorę pod uwagę, bo wiem, że to klekot niesamowity sąsiad ma 1.7 i mimo głośno puszczonej muzyki na zewnątrz silnik dalej mocniej słychać. Chce benzynę a tam bardzo ciężko kupić coś mocniejszego niż 1.4 Turbo i teraz pytanie. Czy ten silnik daje radę? I czy jego spalanie nie jest jakoś absurdalnie duże jeśli się jedzie powiedzmy te 140 km/h autostradą ciągle? Bo wiadomo downsizing…

    Odpowiedz
  4. Piotrek

    Obydwa silniki bardzo awaryjne. BMW E91 do tego stare a Astra J może była fajnym wyborem 5 lat temu bo te auta były relatywnie tanie ale jako auto 10 letnie+ dobrym wyborem nie jest bo wcześniej czy później zaczną się jakieś problemy z korozją bo to Opel. Kup Sobie Avensis 3 2.0 benzyna i z pewnością nie będzie załował. Jeśli dużo jeździsz to LPG.

    Odpowiedz
  5. Kamcio

    Może i Focus III generacji jest krótszy ale bagażniki podobne, a to jest w kombi najważniejsze. Poza tym Ford dawał porządny silnik 2.0 diesel PSA – jeden z najlepszych motorów diesla na świecie a nie 2.0 CDTI w którym zacierają się panewki jakby były z papieru. Automaty też są sporo lepsze niż w Oplu. Nie mówiąc już o zabezpieczeniu antykorozyjnym (progi w plastiku itp.). Ford the best!

    Odpowiedz
    1. Regeneracja głowic, szlifowanie wałów korbowych i bloków

      2.0 diesel w Fordzie lepszy bo ma normalną ilość oleju (5,7 litra) a nie jak astra 4,5 litra. Mazda 6 II generacji 2.2 CD (185 KM) też miała mało oleju (4,7 litra) i to tez bardzo kiepski silnik. Jak silnik ma mało oleju a producent zaleca rzadkie wymiany to problem z panewkami murowany. To nie kwestia materiału!!!!! Zrób sobie porządny remont ze szlifem wału + nowe panewki to i 2.0 CDTI przy wymianie oleju co 10000 km dociągnie do 400000 km.

      Odpowiedz
    2. Mariusz Opel Polska Club

      Taaaa Focus lepszy i te Ecoboosty z licznymi wyciekami a na koniec okazuje się, że pękł blok i trzeba szukać nowego słupka. Plastikowa osłona progu a pod nią rdza. Forda nigdy nie miałeś?

      Odpowiedz
  6. Jan

    Auto może nie jest idealne ale za jakieś 40 000 zł z 2015 roku czyli jeszcze nie stare auto nic lepszego nie znajdziesz, taka prawda.

    Odpowiedz
    1. Grzesiek

      Insignia dwa lata starsza będzie lepsza, bardziej rodzinna i łatwiej o sensowne wyposażenie (bi-ksenony, czujniki parkowania, hak na rowery – dla rodziny idealne).

      Odpowiedz
      1. A moja nowa KIA CEED ma siedem lat gwarancji

        Dwa lata starsza to często 30% więcej rdzy. Samochody nie rdzewieją w tempie liniowym tylko np. 6-cio latek zero problemów, 8-mio latek już są problemy ale nie widoczne, 10 latek wychodzi ruda, 12 letni masakra jak nic nie zrobiłeś jak było 10 lat.

        Odpowiedz
  7. Juro

    Ceny aut zwariowały za ładną Astra J z 2012 czyli 10 letnią trzeba dać ponad 30 tysięcy. W 2018 roku za 30 tysięcy można było kupic 10 letnie BMW serii 3.

    Odpowiedz
  8. Pavlo

    Czy wszystkie 2.0 CDTI mają problem z uszczelką pompy oleju? Żadne nie są poprawione? Jaka jest różnica między silnikiem 2.0CDTI 160 a 165 KM? Czy to tylko soft?

    Odpowiedz
  9. Adam

    100% WARTO!!!!!!!!!!!!! Najlepszy używany samochód na rynku! Bogata paleta silników, w tym genialny 1.4 Turbo, który przy dynamicznej jeździe pali 7 litrów. Karoseria ocynkowana. Atrakcyjny wygląd, obszerne wnętrzne, duże bagażniki. Same zalety

    Odpowiedz
  10. Monika

    Jaka Idjotka???? Idjota ten kto takie dobre auto sprzedaje. Jeżdżę taką Astrą 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo ecoFLEX autko ciche, niezawodne, dynamiczne, wygodne czego chcieć więcej?

    Odpowiedz
  11. Tomek

    Czy warto kupić Astrę J z motorem Opel 1.6 SIDI Turbo 200KM? Mało informacji jest o nim w internecie (na tej stronie też) a silnik wydaje się mało palić no i ma 200 KM. Piszecie, że pękające tłoki, ale czy jest sposób żeby temu zapobiedz np poprzez lanie lepszego oleju typu Millers i jego częstą wymianę??

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

76 − = 70