Czy warto kupić używaną Astre J (Astra IdJotka)

Używana Astra J zwana przez fanów Opli „Idjotką” kusi obszernym nadwoziem, bogatą paletą silników, wieloma dostępnymi opcjami wyposażenia, ładnie starzejącą się linią i atrakcyjnymi cenami na rynku aut używanych.

Zalety

Astrę J z pewnością można nazwać autem klasy C z plusem. Długość nadwozia kombi to aż 4698 mm, dla porównania Focus C kombi mierzy 4556 mm. Nie inaczej jest w przypadku popularnego hatchbacka 5d: jego 4419 mm to aż 20 cm więcej niż 4199 mm Golfa VI 5d! Długość odbija się na masie własnej, która negatywnie wpływa na osiągi, dlatego jeśli przesiadamy się z innego kompaktu warto wziąć na to korektę i wybrać mocniejszy wariant silnikowy.

Duże koła, to kolejna zaleta tego samochodu. Mimo, że samochód jest produkowany od 2009 roku to standardowy rozmiar kół 17″ to aż 225/50 R17. Dla przykładu koreański i30 II CW produkowany od 2012 roku posiadał koła 225/45 R17 (Astra ma 11,25 mm większą średnicę kół). Większe koła to wyższy komfort jazdy i lepiej wyglądające nadwozie.

Bogata paleta silników jest kolejną zaletą. Ich kompletny opis znajdziecie poniżej.

Ostatnią ważną zaletą jest dostępność wielu opcji wyposażenia. Astra J mogła posiadać między innymi:

  • reflektory bi-xenon
  • elektrycznie sterowane fotele przednie
  • podgrzewana kierownica
  • unikalny na skalę światową (kandydat na listę Unesco) system do przewozu rowerów zabudowany w tylnym zderzaku

Wady

Do największych wad należą z pewnością niezabezpieczone plastikową listwą progi. Wydawałoby się, że po Astrze H każda Astra będzie miała takie nakładki. Niestety producent posłuchał się księgowych i zastosował rozwiązanie rodem z aut budżetowych: baranek. Zaletą tego rozwiązania jest tylko większa łatwość wykrycia powypadkowości danego egzemplarza. Jeśli chcemy mieć progi wykończone jak u konkurencji musimy wybrać samochód z pakietem OPC. Czy pakiet OPC powinniśmy rozwijać jako Optimum Protect Corrosion?

Jaki silnik wybrać w Oplu Astra J?

1.4 A14XEL 87 KM

Silnik zdecydowanie za słaby do tego pojazdu.

1.4 A14XER 100 KM

Absolutne minimum.

1.6 A16XER 115 KM

Dla osób szukających idealnego silnika do gazu, który przejedzie długo bez remontu albo remont będzie tani.

1.4 Turbo A14NEL 120 KM / A14NET 140 KM

Czasami zdarzają się pękające tłoki.

1.6 Turbo 180 KM

Zdarzają się pękające tłoki.

2.0 CDTI

Problemy z uszczelką smoka pompy oleju: jeśli problem zostanie całkowicie zignorowany dojdzie do zatarcia silnika. Jeśli wymienimy uszczelkę smoka pompy za późno może nastąpić awaria kilkadziesiąt km po jej wymianie w skutek zniszczeń powstałych od pracy na zimnym silniku i niskim ciśnieniu oleju.

1 komentarz do “Czy warto kupić używaną Astre J (Astra IdJotka)

  1. Janusz

    Czy Astra 2.0 CDTI ma dobry silnik? Chce kupić albo trochę nowsza Astrę 2.0 CDTI albo starsze BMW 320d E91 bo na F31 chyba kasy nie starczy. Obydwa auta jednak mają podobno dość awaryjne silniki…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

71 − = 70