Czy warto kupić Passata B6 2.0 TDI

Passat B6, czyli ten produkowany w latach 2005 – 2010, z charakterystycznymi lampami z owalnymi akcentami zwraca uwagę wielu osób szukających samochodu używanego. Obecnie ładnego Passata B6 możemy nabyć już za niewiele ponad 20 tysięcy złotych. Czy warto kupić ten samochód w bardzo popularnej wersji 2.0 TDI?

Passat B6 2.0 TDi - obszerny samochód z nowoczesnym dieslem pod maską
image-282

Passat B6 2.0 TDi – obszerny samochód z nowoczesnym dieslem pod maską, sprawi radość z jazdy każdemu kto będzie świadom obowiązków wynikających z użytkowania samochodu z nowoczesnym silnikiem diesla

Auto kusi młodym wyglądem oraz obszernym wnętrzem. Wersja kombi dodatkowo zapewnia przestrzeń bagażową prawie jak w niewielkim dostawczaku (ponad 1700 litrów po rozłożeniu siedzeń). Mimo tych niezaprzeczalnych zalet ten duży samochód rodzinny „schodzi w trasie do 5-ciu litrów”.

Typowe usterki

Powszechna jest w internecie opinia, że B6, szczególnie ten 2.0 TDI odbiega bardzo niezawodnością znanej np. ze starszego modelu: B5, szczególnie z silnikiem 1.9 TDI, który także był bestsellerem na rynku aut używanych. Powszechnie wiadomo o problemach z kołami dwu-masowymi, pękającymi głowicami, awariami wtrysków paliwa, turbosprężarek czy problemami z filtrami cząstek stałych. W dobrze serwisowanym samochodzie bardzo rzadko kiedy mamy jednak do czynienia z sytuacją w której te wszystkie usterki skumulowałby się jednocześnie. Zazwyczaj samochód posiada, którąś z tych usterek już w momencie zakupu i dla osoby, która zna się na samochodach z nowoczesnymi silnikami diesla jest ona łatwa do zidentyfikowania i stanowi poważną kartę przetargową w negocjacjach cenowych – zdaniem pracownika serwisu usuwanie DPF Katowice. Jeśli kupimy samochód sprawny usterki nie będą często występować, a jeśli już wystąpią np. po przejechaniu 50000 km kwota naprawy opiewająca na kilka tysięcy złotych wydaje się zbyć adekwatna do radości jaką oferuje jazda samochodem z nowoczesnym silnikiem diesla.

Warto również pamiętać, że samochodów z 2.0 TDI jest stosunkowo dużo i opowieści mechaników na temat ich awaryjności również tu mają swoje źródło. Dużo mniej jest np. francuskich 2.0 dCi dlatego lista ich usterek jest mniej znana niż usterek 2.0 TDI.

Zawieszenie

Passat B6 posiada zarówno z tyłu jak i z przodu wielowahaczowe zawieszenie. Dla osób ceniących wysoki komfort jazdy to niepodważalna zaleta, która sprawia, że samochodem tym jeździ się dużo przyjemniej niż Golfem dla innych wada, gdyż wyższy jest koszt serwisowania tego zawieszenia. To prawda koszt jest wyższy, ale duża sprzedaż wahaczy, łączników i innych elementów sprawia, że ich ceny są konkurencyjne. Jeśli zaś chodzi o koszta napraw to te również nie jest są wysokie, mimo dużej ilości elementów do wymiany: wiele warsztatów wyspecjalizowało się w serwisie wielowahaczowych zawieszeń Volkswagen / Audi z uwagi na dużą popularność pojazdu.

Trzeba również dodać, że zawieszenie w B6 jest dużo bardziej trwałe niż w poprzedniku: B5.

B6 w wersji Variant oferuje 5 wygodnych miejsc + 603 litrowy bagażnik, w wersji sedan 565 litrów
image-283

B6 w wersji Variant oferuje 5 wygodnych miejsc + 603 litrowy bagażnik, w wersji sedan 565 litrów

B6 to zaawansowany technologicznie samochód, nie dla ludzi lubiących prostotę

Passat B6 2.0 TDI nie jest autem prostym w budowie. Zaawansowana technologicznie jednostka napędowa, w której może np. zepsuć się turbosprężarka, elektryczny hamulec ręczny to nie są elementy które docenią osoby lubiące rozwiązania proste, które nigdy nie nawalają. Szczególnie te Passaty z lepszym wyposażeniem i np. skrzynią DSG to auta bardzo zaawansowane. A gdy elementów do zepsucia się jest dużo… większa jest również awaryjność całego samochodu.

Osobom, które pragną mieć samochód prosty, ale ze stajni VAG polecamy zakup Skody Octavii II generacji.

B6 2.0 TDI nie jest autem sportowym!

Osiągi 140 konnej wersji są tak naprawdę wystarczające do wygodnej jazdy i nic więcej. Wersję 170 KM polecamy osobom, które lubią jeździć trochę bardziej dynamicznie ale nie sportowo. 2.0 TDI można chipować, ale prawdę mówiąc w tak ciężkim samochodzie (masa własna ponad 1400 kg) nawet 200 KM nie zrobią wrażenia.

Dla osób, które szukają sportowej limuzyny polecamy zakup wersji 250 konnej 3.2 bądź 300 konnego 3.6 FSI, Te auta naprawdę wciskają w fotel, szczególnie mocniejsza wersja, która osiąga 100 km/h po 5,6 sekundy co jest wynikiem na poziomie Porsche 911 z lat 90-tych.

2.0 TDI 4MOTION

Wersję 4MOTION, czyli z napędem na 4 koła polecamy osobom, które naprawdę potrzebują samochodu z napędem 4×4 z uwagi na poruszanie się po zaśnieżonych drogach. Nie polecamy tej wersji do jazdy w środkowej czy północnej Polsce gdzie brak jest gór a jednak jej zużycie paliwa jest wyższe a osiągi gorsze. Zakup takiego auta zazwyczaj sprawia, że właściciel szybko poszukuje sposobu na zwiększenie jego mocy, gdyż moc nawet 170 konnego Passata to niewiele przy napędzie 4×4 jeśli chcemy go naprawdę wykorzystać podczas jazdy po drodze.

Warto go kupić, ale nie ma samochodów idealnych

Reasumując: warto kupić ten samochód ale należy pamiętać, że nie ma aut idealnych. Jeśli będziemy oczekiwać od B6 2.0 TDI, że będzie on nie tylko oszczędny, obszerny i nowoczesny ale również jego napraw będziemy dokonywać u kowala za przysłowiową flaszkę a dodatkowo będzie to najszybsze auto w mieście z pewnością się zawiedziemy…

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 7 = 2