BMW E60/E61 czy F10/F11

Wiele osób zastanawia się czy za kwotę około 50000 zł kupić starsze BMW E60/E61 czy nowsze F10/F11? Starszy model kusi trwalszymi silnikami (ale nie wszystkimi), nowszy oczywiście nowocześniejszym wyglądem, 8-mio biegowymi automatami i ogólnie bardziej nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Pewne silniki w E60/E61

Stare dobre silniki BMW w których nie trzeba np. wymieniać rozrządu występujące w E60 to:

  • benzynowe M54 (do 2005 roku)
  • diesel M47 (do 2007 roku)
  • diesel M57 na żeliwnym bloku (do 2005 roku)

Te silniki były montowane w autach przed-liftowych. Silniki z końca produkcji, szczególnie popularne N47 520d są nawet mniej dopracowane niż diesle 2.0 z F10/F11. Silniki na bloku N47B20A miały wybitnie niepewny układ rozrządu i to z tyłu silnika (od strony skrzyni biegów). Również ostatnie M57D30OL na bloku aluminiowym wymagało wymiany rozrządu – a wielu kupujących myśli, że silnik M57 jest całkowicie pewny. Mimo to rozrząd w ostatnim M57 od przodu silnika i jego wymiana nie jest tak kosztowna jak w N47, ale rozrząd w ostatnim M57 strzela w wyniku awarii ślizgu: bez ostrzeżenia.

Złe silniki w F10/F11

Oczywiście kupujący najbardziej boją się diesla N47. Szczególnie tego wysilonego z 525d. Silnik ma rozrząd umieszczony z tyłu więc do jego wymiany niezbędny jest demontaż silnika. A koszt takiej wymiany na oryginalnych częściach sięga 5000 zł.

3.0 diesel w F10/F11

Wydawać by się mogło, że skoro diesel 2.0 cieszy się złą opinią w F10 to rozwiązaniem będzie wybór F10 z silnikiem 3.0. Tak niestety nie jest. F10 posiada silnik 3.0 diesel o oznaczeniu N57 z rozrządem umieszczonym z tyłu a do tego mniej trwałym niż w starszym modelu. Jakby tego było mało w silniku awarii często ulegają panewki.

Silniki benzynowe w F10/F11

Niestety nie ma żadnego godnego polecenia silnika w BMW F10/F11. Nawet wolnossące benzyny miały problemy z układem wtryskowym co skutkowało nawet wypaleniem tłoków.

Awarie w BMW F10/F11

Co jest tak naprawdę bardziej awaryjne w nowszym F10/F11? Z pewnością mniej trwałe są miechy pneumatyczne… i to – poza silnikami 3.0 d wymagającymi wymiany rozrządu i panewek chyba wszystko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

− 1 = 1