Wiele osób szukających w rozsądnej cenie i możliwie najmłodszego BMW zastanawia się nad zakupem serii 1 bądź 3. Pozostałe serie są znaczenie droższe więc za określaną kwotę pieniędzy będą to samochody znacznie starsze. A starszy samochód to praktycznie zawsze większe wydatki na eksploatację.
Można by się zastanowić czy warto kupować BMW, które dla wielu nie będzie prawdziwą limuzyną bo nie będzie serią 5 czy 7 ani SUV-em. Naszym zdaniem warto, kupując taki samochód będziemy mieć nie tylko legendarne śmigło na lasce ale również tylny napęd, który jest unikatem w klasie kompaktów jeśli chodzi o BMW serii 1 i rzadko spotykany w klasie średniej.
BMW serii 1 będzie 20% tańsze albo 2 lata młodsze
rocznik | BMW 118d / 120d | BMW 318d / 320d sedan |
2005 | 24500 | 29900 |
2006 | 26900 | 31900 |
2007 | 30500 | 35000 |
2008 | 34900 | 40900 |
2009 | 36800 | 49000 |
2010 | 42900 | 52900 |
2011 | 52500 | 74900 |
2012 | 73900 | 105000 |
2013 | 109000 | 140000 |
2014 | 115700 | 140900 |
Porównaliśmy ceny używanych trójek i jedynek. Średnio jedynka będzie około 20% tańsza albo (w tej samej cenie) 2 lata młodsza. Jeśli więc chcemy samochód używany z możliwie najmniejszym przebiegiem i najmłodszy powinniśmy skupić się na serii 1.
BMW serii 1: mniejsze zużycie paliwa i lepsze osiągi
Jeśli porównamy dane techniczne serii 1 oraz 3 to dochodzimy do wniosku, że za sprawą niższej masy własnej jedynka z tym samym silnikiem będzie przyśpieszać szybciej o około pół sekundy szybciej do 100 km/h a średnie zużycie paliwa będzie niższe od pół litra do litra na 100 km.
BMW serii 3: więcej miejsca w środku
Jeśli szukamy samochodu dla góra dwóch dorosłych osób ilość miejsca jest praktycznie bardzo podobna. Co innego jeśli samochodem ma podróżować czwórka bądź piątka dorosłych, wysokich osób. Taka podróż w jedynce będzie bardzo utrudniona. Jeśli więc samochodem mają jeździć 4 osoby dorosłe polecamy trójkę.
W specyficznych przypadkach jedynka może być jednak bardziej funkcjonalna niż trójka sedan. Łatwiej jest włożyć pewne gabarytowe przedmioty do bagażnika. Nie liczmy jednak, że rozłożona przestrzeń bagażowa będzie tak długa jak w serii 3.
BMW 3 ma niewiele większy bagażnik
Obydwa pojazdy mają stosunkowo niewielkie bagażniki. Jedynka E87 5d zaledwie 330 l a trójka E90 460 sedan. Ktoś potrzebujący dużej przestrzeni bagażowej wybierze z pewnością inny samochód.
Podsumowanie
Jeśli szukamy możliwe najtańszego BMW z najmłodszego rocznika z pewnością powinien wybrać BMW 1. Jeśli natomiast szukamy limuzyny, z jakiegokolwiek względu, polecamy serię 3.
Sorry ale dla mnie seria 1 to nie jest prawdziwe BMW. Prawdziwe BMW to musi być limuzyna bądź kombi. Dlatego też żadne X5, X3 też nimi nie są. Gdzie się podziały ostatnie prawdziwe BMKi E30, E32, E34?
Jedynie trójka jest warta zakupu bo w jedynce nie ma najfajniejszego diesla w BMW 3.0d!
Jedynaczka jest mniej dresiarska…