CR-Z to małe, sportowe, czteromiejscowe coupe, którego zużycie paliwa jest zadziwiająco niskie. CR-Z zużywa średnio w granicach 6,5 litra paliwa i nie są to dane techniczne (wg danych producenta średnie spalanie to 5 litrów) a faktyczne zużycie paliwa.
Napęd hybrydowy i niska masa własna (w okolicach 1200 kg) to główny powód niskiego zużycia paliwa w CR-Z. Hondy CR-Z występowały tylko z jednym układem napędowym:
- benzynowy silnik spalinowy 1.5 SOHC o mocy 114 KM (od 2013 roku 121 KM)
- elektryczna jednostka wspomagająca o mocy 14 KM (od 2013 roku 20 KM)
CR-Z w spricie do 100 km/h jest dość wolny (9,9 przed liftem 9,1 po lifcie), ale dzięki wspomaganiu silnika elektrycznego samochód jeździ w miarę dynamicznie. Układ hybrydowy generuje 174 Nm w zakresie 1000–1500 obr/min (po lifcie 190 Nm pomiędzy 1000–2000 obr/min). Z czego wynika, że nawet w okolicach 1000 obr/min, kiedy diesle jeszcze „nie ciągną” układ napędowy CR-Z całkiem fajnie napędza samochód.
Jeszcze bardziej oszczędnie na LPG
CR-Z posiada prosty silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem paliwa. Dlatego idealnie nadaje się on do montażu instalacji gazowej. CR-Z zagazowany, na przykład w w firmie instalacje gazowe Poznań (firmie znanej z przeróbki na LPG aut hybrydowych) zużywa średnio 7,5 litra LPG w cyklu mieszanym.
Fajny byłby to samochód gdyby nie był koszmarnie brzydki.