Czy warto kupić Mercedes W204?

Mercedes W204
image-189

Mercedes W204

W204 choć wygląda obecnie bardzo świeżo stał się niedawno typowym samochodem używanym. Powód? Do sprzedaży wszedł jego następca: W205.

Idealny rodzinny sedan klasy średniej

Na tle Passata B6 i B7 opisywany Mercedes jest samochodem dość małym. Jego wnętrze dużo bardziej przypomina wnętrze BMW E90. W204 był drugim pod względem ilości zarejestrowanych samochodów klasy średniej w 2012 roku w Niemczech. W przeciwieństwie do innych innych najpopularniejszych samochodów (A4, Passat, BMW 3) był najrzadziej zarejestrowanym samochodem firmowym. Wynika z tego, że klasa C była najczęściej wybieranym autem klasy średniej używanym prywatnie. To sprawia, że bywają oferowane W204 z naprawdę dość przyzwoicie niskim przebiegiem, czego nie można powiedzieć o konkurencji.

Diesel czy benzyna?

Za najmniej awaryjnego diesla uchodzi słabiutki ale bezawaryjny 136 konny C200 CDI. W mocniejszych modelach występują problemy ze wtryskiwaczami, dotyczy to pojazdów sprzed 2010 roku kiedy montowano wtryskiwacze Delphi. Komplet zregenerowanych wtryskiwaczy to wydatek ponad 4000 zł.

Silniki benzynowe w W204 przed liftingu są mało problematyczne. Jedyną ich wadą jest dość wysokie zużycie paliwa spowodowane tym, że mają one pośredni wtrysk benzyny. Po liftingu benzynowe jednostki napędowe otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa, ich moc wzrosła a zużycie paliwa spadło.

Facelifting 2011

W 2011 W204 przeszedł gruntowny lifting. Zmieniono zasadniczo kształt przednich reflektorów.

Wady pojazdu

Plastiki w środku pojazdu – szczególnie te do sterowania panelem klimatyzacji nie są najwyższej jakości. Wśród użytkowników tego modelu znana jest również irytująca wada polegająca na skrzypieniu lusterek zewnętrznych przy ich składaniu.

Jedna myśl nt. „Czy warto kupić Mercedes W204?

  1. LILO

    Jestem szczęśliwym posiadaczem W-204, 2.2 diesel 170 KM rocznik dwa siedem. Ku mojemu zdziwieniu nigdy nie miałem problemów z filtrem cząstek stałych DPF. Samochodem jeździłem jedynie po mieście. Dlatego powyższe mnie lekko dziwiło.
    Po roku użytkowania powyższego pojazdu z uzyskanym własnym przebiegiem rzędu 45 000 km postanowiłem zwiększyć mu lekko moc. Okazało się, że po wizycie w centrum tuningu DPF w moim Mercedesie jest usunięty! Bardzo mnie to zdziwiło bo samochód był z Niemiec. Jak widać Niemcy również usuwają to ustrojstwo…

    Wracając do samochodu to jest prawie idealny, prawie bo szum powietrza podczas jazdy z dużą prędkością 160 – 180 km/h jest mniej przyjemny niż w Audi B8.

    Kolejna sprawa to stary dobry automat 5 biegów. Spokojnie wystarcza natomiast z pewnością jego naprawy będą bardziej przystępne cenowo niż 7G-tronic, z którymi wiele osób ma problemy.

    Następnym moim samochodem z pewnością będzie W205. Być może jakiś 4MATIC.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *