Gdy w 2008 roku pojawił się Opel Insignia, rozpoczął on rewolucję stylistyczną w stajni Opla. Insignia wyznaczyła całkiem nowe standardy. Zarówno stylistyczne jak i techniczne. A jak Insignia prezentuje się na rynku aut używanych? Czy stanowi godną zainteresowania pozycję w ogłoszeniach aut używanych?
Insignia 2.0 CDTI
2.0 CDTI to najpopularniejsza wersja silnikowa tej Oplowskiej limuzyny klasy średniej. Silnik 2.0 CDTI to następca popularnego 1.9 CDTI. Zarówno pierwszy jak i drugi został opracowany przez… koncern Fiata. Tak! Silnik 2.0 CDTI występuje mi. w takich autach jak Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Giulietta, Fiat Bravo (najmocniejszy 165 konny diesel) czy Lancia Delta. 2.0 CDTI jest tam oferowany pod nazwą 2.0 JTD i 2.0 JTDM i 2.0 Multijet. Tego Fiat-owsiego diesla o pojemności dokładnie 1956 cm3 znajdziemy również w Saabie 9-3 III generacji pod oznaczeniem 2.0 TTiD. Popularność tej jednostki napędowej może świadczyć o jej doskonałych parametrach i niezawodności? Czy jednak Insignie 2.0 CDI są rzeczywiście bezawaryjne?
2.0 CDTI Overboost
130 konne i mocniejsze Insignie 2.0 CDTI posiadają funkcję Overboost. Funkcja ta aktywowana jest po nienaciśnięciu pedału gazu „do podłogi”: tak samo jak w przypadku funkcji Kick-Down znanej z samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Funkcja Overboost dodaje momentu obrotowego przez maksymalnie 15 sekund. Przykładowo dla wersji
- 130 KM / 300 Nm 1750-2500, overboost zwiększa moment do 320 Nm
- 140 KM / 350 Nm 1750-2500, overboost zwiększa moment do 370 Nm
- 163 KM / 350 Nm 1750-2500, overboost zwiększa moment do 380 Nm
Typowe usterki
2.0 CDTI
- awarie kół dwu-masowych (w fabrycznie nowych Insigniach wytrzymywały około 90 000 – 150 000 km)
- zapychanie się filtrów DPF